ده فرمان خلق نام های تجاری جهانی .این ده فرمان (توصیه) به شرکت ها کمک می کنند که از مزایای نام های تجاری جهانی استفاده بیشتری ببرند و ریسک ها و معایب آنها را به حداقل برسانند.
مزایای نام های تجاری جهانی
مهر 27, 1402

ده فرمان خلق نامهای تجاری جهانی

کاتلر و کلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود به این ده فرمان به عنوان توصیه هایی برای شرکت ها اشاره کردند:

ده فرمان (توصیه) زیر به شرکتها کمک می کنند که از مزایای نام های تجاری جهانی استفاده بیشتری ببرند و ریسکها و معایب آنها را به حداقل ممکن برسانند:

۱. شباهت ها و تفاوت های چشم انداز نام سازی در بازارهای مختلف را درک کنید:

بازارهای بین المللی از نظر امکان توسعه نام های تجاری جدید، رفتار مصرف کنندگان در مقابل نام های تجاری، فعالیت های رقبا برای ایجاد و معرفی نام های تجاری جدید، محدودیت های قانونی و سایر عوامل موثر بر فرآیند نام های تجاری متفاوت است.

2- در ایجاد نام های تجاری جدید راه میان بر را انتخاب نکنید:

طراحی و توسعۀ نام تجاری جدید خود را از لحاظ استراتژی( افزایش آگاهی و خلق یک تصویر ذهنی) و از نظر تاکتیک (به دست آوردن منابع افزایش ارزش نام تجاری از پایه آغاز کنید.

3-زیر ساخت بازاریابی لازم را ایجاد کنید:

شرکت باید خود را با زیرساخت های بازاریابی موجود در کشورهای دیگر وفق دهد یا اینکه زیرساخت های مورد نیاز خود را ایجاد کند.

۴. از اصول ارتباطات بازاریابی یکپارچه تبعیت کنید:

شرکتها باید با توجه به شرایط بازارهای خارجی ابزارهای ارتباطی متنوعی را به کار گیرند.

۵ -برای نام تجاری خود شریک پیدا کنید:

اکثر نامهای تجاری جهانی، مجموعه ای از فرایندهای تحقیقات بازار است که اطلاعات به هنگام صحیح و اجرایی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد تا آنها بتوانند تصمیمات تاکتیکی کوتاه مدت وتصمیمات استراتژیک بلندمدت را اتخاذ کنند.

6-میان استانداردسازی و سفارش سازی تعادل ایجاد کند

برخی از اجزای آمیخته بازاریابی مثل بسته بندی و نام تجاری را می توانید استاندارد کنید ولی بسیاری از اجزای دیگر آمیخته بازاریابی مثل شبکه توزیع نیازمند تغییر و تطبیق با بازارهای مختلف هستند.

7- میان تمرکز گرایی و تمرکز زدایی تعادل ایجاد کنید

شرکتها باید میان کنترل از جانب دفتر مرکزی و کنترل محلی تعادلی نسبی به وجود آورند.

اختیار تصمیم گیری در موارد گوناگون را میان دفتر مرکزی و نمایندگی های محلی خود پخش کنید.

 

8-استراتژیهایی عملی را برای خود طراحی کنید:

تعاریف و استراتژی های نام تجاری خود را مشخص آنها را به همه نمایندگی ها ابلاغ و ابزار لازم برای عملیاتی کردن آنها را فراهم کنید. با این شیوه بازاریابهای شما در سراسر دنیا میدانند که کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهند.

9-سیستم اندازه گیری ارزش نام تجاری در بازارهای جهانی را طراحی کنید

یک سیستم  سنجش ارزش نام تجاری جهانی، مجموعه ای از فرآیندهای تحقیقات بازار است که اطلاعات به هنگام، صحیح و اجرایی را در اختیاربازاریاب ها قرار می دهد تا آنها بتوانند تصمیمات تاکتیکی کوتاه مدت و تصمیمات استراتژیک بلندمدت را اتخاذ کند.

۱۰. از اجزای مختلف نام تجاری خود استفاده کنید:

اجرای مناسب اجزای مختلف نام تجاری (مثل نام، نماد و سمبل نام تجاری) منبع ارزشمندی برای افزایش ارزش نام تجاری در سراسر دنیا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.