آیابه شغل خود علاقمند هستید؟
آبان 25, 1395

[blog style=”def” cols=”2″ posts_per_page=”7″ offset=”0″ pagination=”yes” ad_id=”0″ ad_count=”3″ ad_repeat=”yes”]آیابه شغل خود علاقمند هستید؟

فراد بسیارزیادی را می شناسم که هرشب  غصه فردا صبحشان را میخورند که باید سر کارشان بروند. همیشه منتظر تعطیلات هستند تا سر کار نروند همیشه ناراحت از شرایط کاری و همیشه نالان و خسته از کارکردن.چرا افراد کمی را می بینیم که از کار کردنشان راضی باشند و هرروز بااشتیاق سرکارشان بروند چرا افراد کمی را میبینیم که با شوق و ذوق از کارشان تعریف کنند و بگویند که هرروز از رفتن به سرکار انرژی می گیرند؟اکثر مردم با انگیزه های غیراز علاقه به کار به کارشان ادامه می دهندانگیزه هایی مانند نیاز مالی ،کاری غیراز این پیدا نمی کنند،از لحاظ روحی نیاز به کار دارندیا اینکه کار نکنند پس چه کار کنند و بسیاری از دلایل دیگر موجب می شود که ترک کار برایمان مشکل باشد و جرات و جسارت تغییر را نداشته باشیم .ادامه دادن کار، بدون علاقه شاید تاثیر خاصی دررضایت رییس مان نداشته باشد شاید هم کاهش حقوق نداشته باشیم و شاید عذرمان هم خواسته نشود و همچنان سالیان سال ما به این کار ادامه دهیم اما کاری که از سرعادت و ناچاری وهرروز تکرارشود، چه ارتباطی باارباب رجوع، مشتری ،رییس و جامعه می توان برقرار کرد؟آیا می توانیم حتی با خودمان رابطه درستی داشته باشیم؟آیا از درون شاد و راضی هستیم؟خیر مسلما خیر!! کاری که درصد بالایی از مردم درحال انجام آنندرکود، سکون، عدم تغییر و عادت کردن به روزمرگی هاست.زمانی که تصمیم به تغییر بگیریم و دست از این عادتها و روزمرگی ها برداریم به کاری می پردازیم که دوستش داریم .با علاقه به سرکار می رویم، لذت می بریم ،رشد می کنیم و ارتباط خوبی با خود و دیگران برقرار می کنیم.

محیطی سرشار از دوستی یا مملو ازتنش ؟

کسانی که شاغل هستند ساعاتی از روز را خارج از منزل و در محیط کارشان سپری می کنند بنابراین محیطی که در آن کار میکنیم بسیار دارای اهمیت است از این نظر که آیا در آن محیط احساس خوبی داریم ؟آیا با همکاران احساس راحتی و صمیمیت می کنیم؟روابطمان با آن ها چطور است ؟ میزان راحتی و صمیمیت و همکاری بین افراد در محیط کار سبب می شود افراد با علاقه برسر کارشان حاضر شده و درساعاتی که کار می کنند از کارکردن لذت ببرند. روابطی که مبتنی بر صداقت و دوستی و حس همکاری و پیش برد صحیح امورباشد، بطورقطع محیط کاری خوب و سالمی را خواهد ساخت که افراد با کمترین استرس و خستگی و با بیشترین راندمان در آن به فعالیت خود ادامه می دهند.

روابطی که با همکارانم در محیط کاری دارم بسیاردوستانه است. تعدادما چهار نفر است و محیط کاری  برایمان فضای دوستانه ای ست که علاوه براینکه هرکس به وظایف خودش عمل می کند بلکه همکاری زیادی بین این افراد جهت پیشبرد امور وجود دارد یعنی در صورت نبودن یکی از این چهارنفر سه نفر دیگر جای خالی اش را پر کرده و کارهایش راتا حد امکان پیش می برند همین صداقت و بی ریایی در همکاری باعث بوجود آمدن چنین فضای شده که همه با هم باهمدلی و احساس مسئولیت کار می کنند .

آلن و بارباراپیز معتقدند براساس تحقیقات دانشمندان افراد معمولا 90درصد ازاظهارنظرشان را راجع به دیگران درچهار دقیقه اول یک ارتباط در ذهنشان ثبت می نمایند. بنابراین دقایق اولیه ارتباط بسیارمهم است .

نکات زیر جهت ایجاد ارتباط موثردر محیط کار:

-نحوه ورود ما به اتاق دارای اهمیت است و باید بدون مکث و چابک راه برویم تا تاثیرگذاربه نظر برسیم

-لبخندبه لب داشته باشیم و لبخندمان مصنوعی نباشد یعنی کل صورتمان باید بخندد.

-افراد تاثیرگذاراز حرکات  کمتری استفاده می کنند بنابراین زیاد دست و پاهایتان را حرکت ندهید

-گرم و صمیمی احوال پرسی کنید اما صحبتتان زیاد طولانی نشود به طرف مقابل هم اجازه صحبت بدهید

-سعی کنید نسبت به مخاطبتان متمایل و با زاویه 45 درجه بنشینید نه روبرو و سینه به سینه

-سرشار از حس مثبت نسبت به خود و اطرافیانتان باشید تا این حس را به دیگران هم منتقل کنید

-سرشار ازشورو اشتیاق باشید تا افراد تمایل به ادامه صحبت و گفتگو با شماراداشته باشند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.